arrow_drop_up arrow_drop_down
19 november 2015 

Hoe denk je dat je beslissingen neemt?

Het nemen van beslissingen gaat bijna volledig onbewust. Over iets nadenken lijkt wel nuttig, maar de uiteindelijke beslissing wordt op een veel dieper niveau genomen. Het brein in je hoofd bestaat feitelijk uit drie breinen: Je cortex (waarin je taal- en tijdcentrum zit en waarmee je nadenkt), je zoogdierenbrein (waarin je gevoelens en sociale vaardigheden zitten) en je reptielenbrein (dat je lichaam aanstuurt en over je veiligheid waakt).

Je reptielen- en zoogdierenbrein nemen alle beslissingen. Je cortex mag een beetje meedoen. Toch besteden we veel tijd aan het nadenken. Eigenlijk zonde van je tijd (maar ja; tijdbeleving zit óók in je cortex). Je kunt beter gewoon doen wat goed voelt. Dat geldt ook voor aankopen in een winkel of online. Het is verbazingwekkend hoe de inrichting van een winkel of een webshop bepalend is voor je aankoopgedrag.

Neuro-marketing bepaalt wat je wilt

In onderstaande video van een webinar over neuro-marketing wordt echt heel mooi en helder uitgelegd hoe je met je reptielen- en zoogdierenbrein aankoop-beslissingen neemt. Het eerste deel van het webinar is bijzonder interessant voor iedereen die wel eens iets koopt in een winkel of webshop. Maar óók als je wilt begrijpen waarom je (partner) toch écht voor dat onweerstaanbare aanbod wil gaan. Kijk en huiver!

 

Mijn training en coaching zijn gebaseerd op de kennis van de drie breinen en hoe je die inzet voor je persoonlijke ontwikkeling en communicatie (ik leg de werking van de breinen dan ook iets anders uit). Je leert hoe je effectief loslaat door de juiste vragen te stellen, hoe je meer in je kracht en dichter bij jezelf komt en hoe je meer veerkracht ontwikkelt.

Over de schrijver
Jos Verheijden is ervaringsdeskundige senior Burnout Trainer & Coach en helpt ondernemers, MKB-directeuren, zelfstandigen en hoog opgeleide professionals bij het voorkomen en herstellen van burnout symptomen en gerelateerde klachten zoals stress, sociale angsten, uitstelgedrag, werkdruk, onzekerheid, overspannenheid, communicatie en leiderschap. Jos wil bijdragen aan het onafhankelijk en vrij maken van ondernemende mensen waardoor ze hun leven weer terug krijgen. Dat doet hij via zijn coaching, training, vlogs, blogs, interviews en documentaires.
Reactie plaatsen

Volg de gratis workshop: "Ik wil/moet* veranderen"